Pizzázni mentünk és lakásbiztosításra jöttünk haza

Danival egyik este úgy döntöttünk, jó lenne, ha elmennénk pizzázni, mert már ezer éve nem mentünk sehova. Szóval kinéztünk egy jónak tűnő helyet, és beültünk. Amíg vártunk, hogy elkészüljön a pizzánk mellettünk valaki épp csőtörésről beszélt, ami eszembe juttatta, hogy a szomszéd ház majdnem egy hónapja jó alaposan elázott, és nem volt lakásbiztosításuk, úgyhogy mindent zsebből kellett kifizetniük.

Ahogy ott nyammogtunk a pizzánkon nem hagyott nyugodni a gondolat, hogy nekünk is kéne lakásbiztosítást kötnünk. Ugyan a főbérlőnek van biztosítása, de ha jól emlékeztem, az nem terjedt ki a mi dolgainkra, csak magára az ingatlanra. Szóval gyorsan felvetettem Daninak, hogy jó lenne lakásbiztosítás csőtörés vagy valami egyéb probléma esetén. Először kicsit furán nézett rám, mert csak úgy a semmiből nyögtem ki a dolgot. Szerencsére miután elmagyaráztam neki a gondolatmenetemet, ő is egyetértett, hogy nem lenne túl rossz ötlet.

Miután haza értünk neki is álltunk utána nézni a különböző lakásbiztosításoknak, és oh boy! Volt miből választani. Végül a sok lehetőség közül a Pannon Safe-nél kötöttünk ki. Mindent összevetve, egy nagyon letisztul, összeszedett oldalt raktak össze, ami nagyon megnyerő volt. Az ügyfélszolgálatnál nem kellett se ímélt írni, se telefonálni, hanem egy facebook-kal összekötött messenger felületen tudtunk kommunikálni, mikor kérdésünk volt. A különböző szolgáltatásoknál részletesen leírták, mi mit foglal magába és mondjuk mit kell csinálni a lakásbiztosítás keretében, ha csőtörés van, vagy beáztunk. A legjobb része pedig az online kalkulátoruk volt, aminek a segítségével mi magunk rakhattuk össze a biztosítás tartalmát. Lehetett volna akciós biztosításokat is nézegetni meg mit nem, de ha nem fókuszáltunk volna arra, mi a célunk volt. Vagyis, hogy meglegyen a lakásbiztosításunk, akár még ma is ott lennénk.

Persze ez nem jelenti azt, hogy ha mondjuk személyesen csináltuk volna, kevésbé lett volna hosszú ez a procedúra. Sőt gyanítom, hogy hosszabb lett volna. Mert ugyan a szerződés kötő, aki jött volna tájékoztatni minket egyből tudta volna mondani, hogy mi merre meg hogyan, ezt ugyan úgy megkaptuk az online felületen, csak olvasni kellett. A kalkulátorral pedig biztosra mehettünk, hogy csak olyan dolgok kerülnek bele a biztosításba, amire tényleg szükségünk van. Az adat bevitel is gyorsabban ment, hiszen nagy részét, mint például név, kor és egyéb ilyen személyes információk, fejből is tudtuk. Így kevés esély volt rá, hogy valamit esetleg elrontsunk, és előröl keljen kezdeni az egészet.

Mindent egybe vetve nagyon elégedettek voltunk a kínálattal, és be is tettük könyvjelzőbe az oldalt, nehogy elvesszen. Írtam gyorsan egy üzenetet a főbérlőnek még aznap este, hogy szeretnénk vele beszélni, és miután jóvá hagyta a biztosítás megkötését vissza is tértünk az oldalra. Így szerencsésen sikerült megkötni a lakásbiztosítást teljesen online, és most már többek között a csőtöréstől sem kell nagyon félnünk.